De-o vreme încoace văd propagându-se și viralizându-se un nou nutreț pentru proști: Toyota a inventat motorul cu apă. Chestiunea în cauză arată cât de prost e „creierul de internet”, care citește un titlu fără a mai da un ochi două-trei rânduri mai jos. Așa au apărut și controversele, cum că dacă ruginește mașina sau dacă rezervorul e făcut din plastic. V-am spus că e nutreț pentru proștii care n-au habar că de vreo 30 de ani rezervoarele se fac numai din plastic.
Care-i totuși treaba cu apa? V-o explic imediat, doar că trebuie să înțelegeți contextul. Toyota a introdus motorul hibrid și, ajutată de cretinismul verde, a reușit să-l impună la nivel mondial. Uite-așa, în loc să mergi ca tot omul văzându-ți de drum, te trezești că trebuie să te adaptezi „noului mod de a conduce”. Care-i ăla? Pui frâne de motor ca dilăul „ca să recuperezi energie”. V-am mai spus tâmpenia: hibridele sunt cu cel puțin 50% mai grele și mai mari, astfel încât ce iei pe mere, dai pe pere. Producătorii vorbesc despre „excepționalele economii”, doar că mașinile respective, dincolo de faptul că-ți impun un habitaclu mult prea limitat, consumă ca porcii comparativ cu diesel-urile de acum 15 ani. Și e logic să se întâmple așa, doar transportă inutil o masă mai mare. Și, dacă în oraș te mai joci, când ai luat-o cu ea pe autostradă, ai pus-o: consumul îi crește întrucât „minunea electrică” stă de pomană cu bateriile ei cu tot.
Ei bine, conceptul hibrid a fost paradit de mașinile electrice chinezești care, crescându-și autonomia fac inutile hibridele japoneze. Culmea, chinezii au intrat puternic și-n zona hibridă unde, având cunoștințe mai profunde despre motoarele electrice, au ajuns la performanțe care-i aruncă pe japonezi în derizoriu. Și cum compania care e cel mai mare producător auto din lume nu poate să rămână în urmă, se gândește „să disrupă” utilizând o nouă tehnologie. De-aici treaba cu apa. Doar că nu e ceva nou, e aceeași mărie cu altă pălărie.
Care-i treaba? Merg cu apă mașinile acelea? Aiurea. E vorba de mașinile cu hidrogen. Care nu au fost adoptate deoarece e ca și cum te-ai plimba cu bomba prin oraș. Imaginați-vă ce se întâmplă dacă mai multe mașini care au rezervoare cu hidrogen sunt prinse într-un incendiu în tunel. Păi se dărâmă multele! Inclusiv în mediul urban o asemenea mașină e o catastrofă: dacă ia foc trebuie să fugi cât mai repede că dărâmă blocurile din împrejurimi. Tehnologia, așadar e complet nesigură. Și de unde apa, veți întreba? Păi aici e chichița de marketing. Toyota spune că va avea stații de producere a hidrogenului prin clasica electroliză a apei utilizând energie solară, contribuind la reducerea „amprentei lu' pește”.
Prostimea însă a preluat nutrețul și astfel s-a dezvoltat o întreagă „școală de gândire” a prostovanilor care se gândesc că vor șuti apă din rău ca să-și încarce rezervoarele. Și uite-așa, vor merge cu apa de la râu, cu manelele date la maxim, „să muară dujmanii”(sic!). Nu, tăicuță, Toyota vrea să iasă din trendul descendent pe care a intrat. Atât.
Nu ştiu ce se petrece cu tine, Dan. Ai obosit? Faci greşeli de logică şi la urmă o buşeşti cu concluzia: "Toyota vrea să iasă din trendul ascendent pe care a intrat." Păi, cred că ai vrut să spui trend descendent.
RăspundețiȘtergere2. Maşinile cu apă de care vorbeşti că se alimentează cu hidrogen şi pot exploda în tunel sunt ... doar cu hidrogen. Cele cu apă nu stochează hidrogenul, nu are ce să explodeze, dar deocamdată sunt ineficiente. Soluțiile eficiente, ca şi acumulatorii uşori şi eficienți, sunt ținute la secret şi acoperite chiar cu crime, vezi cazul Stanley Meyer otrăvit cu frate-su de față.
Care-s mașinile ălea cu apă? Ele pur și simplu nu există! Despre asta e vorba în articol!
ȘtergereNu, nu le vezi pe stradă, nici la Toyota. Vorbim de aspecte diferite, din cauza filtrelor mentale personale diferite.
ȘtergereEu zic de mașini experimentale și acumulatori experimentali, care nu ajung în fazele de omologare și comercializare. Pentru că nu sunt lăsate.
Tu vorbești de cazuri comerciale (care nu există).
Ți-am dat și cazul concret al lui Stanley Meyer. Nu l-ai documentat.
Propulsia cu hidrogen nu se limitează doar la utilizarea lui dintr-un rezervor (cu hidrură metalică acum, care face imposibilă explozia) sau din electroliza apei la bordul vehicului. Există și cazul pilei de combustie (https://aquastiri.ro/2020/07/17/pila-de-combustie-apa-si-energie/).
Am două omologări de produse la activ: unul militar și altul medical. Astea înainte de 1999. Azi nu mai este posibilă vreo astfel de omologare în România. 1. Nu mai există finanțare pentru asta. 2. Nu mai există argumentul că scoatem un produs intern pentru a elimina importurile.
Sunt câteva aspecte din spatele utilizării pilei de combustie pe automobile în inexistența acestora pe piață. Avem și în România un centru de cercetare în domeniu la Râmnicu-Vâlcea.
Și aici japonezii au luat-o înaintea tuturor, iar americanii le-au dat peste bot.
La 11 martie 2011, la ora locală 14:46, în Japonia a avut loc un seism puternic cu magnitudinea de 9 grade pe scara Richter, care a afectat centrală nucleară de la Fukushima-Daiichi. Toată lumea a văzut doar suprafața fenomenului și corupția locală. N-a văzut cauza principală a cutremurului și tsunami-ului. Ca și a cutremurului din Sumatra, Indonezia, din Oceanul Indian în 2004. Cauza cutremurelor de acolo a fost o lovitură cu HAARP.
În apropiere de centrala de la Fukushima-Daiichi se afla un centru de producție care se pregătea să lanseze mașini cu pilă de combustie. Cu o singură lovitură de HAARP nemernicanii le-au anulat lansarea și sistemul energetic. Ca să-și vadă lungul nasului de sclavi: https://www.everycrsreport.com/reports/R41831.html.
Ce faceati voi astia cu masinile cu apa si HAARP daca nu era Internetul, stateati pe banca in parc si vorbeati singuri sau clienti cu abonament la Spitalul 9.
ȘtergereCă tot veni vorba de hidrogen, noutăți de la chinezi : https://www.nogeoingegneria.com/news/cina-svelata-una-bomba-allidrogeno-non-nucleare/
RăspundețiȘtergereO genială invenţie românească ar putea transforma lumea! Maşina care poate merge 5.000 de kilometri cu numai trei litri de apă!
RăspundețiȘtergereUn inginer băcăuan, inventator al motorului care funcţionează pe bază de hidrogen, aşteaptă să înceapă producţia de serie a acestuia. Inventatorul conduce deja un automobil care consumă 3 litri de apă în două luni.
Gheorghe Bordeianu (50 ani) este inginer TCM şi a lucrat 20 de ani în fabrica de avioane din Bacău. A pierdut deja numărul invenţiilor brevetate pentru că nu are bani să plătească taxa de întreţinere la OSIM pentru fiecare dintre ele. Crede că sunt peste 100, majoritatea în domeniul maşinilor unelte şi a motoarelor.
Cea mai dragă dintre descoperiri îi este generatorul de ioni care separă hidrogenul de oxigen, un dispozitiv care, ataşat motoarelor clasice, înlocuieşte alimentarea cu benzina sau motorină. Ambiţia inginerului băcăuan este acum să-şi construiască propria fabrica de producere a dispozitivului revoluţionar.
„Brevetul l-am obţinut în 1985, iar invenţia este acum în curs de omologare la Institutul de Motoare termice din Graz-Austria. Omologarea are trei etape, iar eu mă aflu acum la ultima dintre ele. Imediat cum o obţin vreau să înfiinţez în Bacău o fabrică de producţie în serie a dispozitivului”, a explicat Gheorghe Bordeianu.
Inginerul băcăuan este convins de faptul că nu va găsi o persoană dispusă să investească în construcţia acestei fabrici, dar ca o va face pe cont propriu.
Maşina ecologică
Invenţia lui Gheorghe Bordeianu nu a rămas doar pe hârtie. Băcăuanul şi-a pus în practică invenţia şi merge de ani de zile numai cu maşini pe care le alimentează doar cu apă sau, la nevoie, chiar cu suc şi urină.
„Orice lichid care conţine hidrogen poate fi folosit drept combustibil pentru motor. Dispozitivul funcţionează cu oţet şi cola, chiar şi cu urină. Este ecologic pentru că arde hidrogenul şi eliberează în aer oxigenul”, a mai spus inventatorul. Gheorghe Bordeianu şi-a testat maşina la RAR, iar rezultatele la emisia de noxe sunt zero.
Cu trei litri de lichid merge două luni
Maşina lui Gheorghe Bordeianu, un Cielo cumpărat la mâna a doua din Spania, nu rămâne în pană de combustibil decât o dată la 60 de zile. „Orice lichid s-ar pune în motor, cu trei litri se poate merge şi 5.000 de kilometri. Maşina pe care am montat dispozitivul consuma înainte 10 litri de benzină la suta de kilometri”, a mai explicat Bordeianu.
RăspundețiȘtergereQuant e-Sportlimousine – bolidul care folosește drept combustibil apa sărată de mare!
Compania germană Nanoflowcell a creat modelul electric de autoturism Quant e-Sportlimousine, care poate accelera de la 0 până la 100 km/h în 2,8 secunde și care are o autonomie de 600 km. Mașina cu o formă futuristă – când are portierele deschise este asemănătoare aripilor unui pescăruș – folosește drept combustibil … apă sărată de mare! Este primul model de acest gen și a primit aprobare, de curând, pentru a fi testat în Europa. Pe străzile din Germania este deja legal să conduci o astfel de mașină.
Prototipul Quant e-Limousine a fost lansat la începutul anului trecut, în martie 2014, în cadrul târgului de automobile Geneva Motor Show, unde a întâmpinat multe critici din partea scepticilor. După ce a fost însă aprobat pentru drumurile publice, interesul față de această mașină electrică ce merge cu apă de mare a crescut din nou.
Companiei Nanoflowcell i s-a alăturat Bosch Engineering pentru a înainta cercetările în domeniu. „Este o mare provocare să transformăm un prototip inițial într-un vehicul viabil producției de serie, care să poată fi utilizat peste tot în lume” a afirmat reprezentatul Nanoflowcell Nunzio La Vecchia. „Suntem convinși că vom putea reuși aceasta, deoarece avem alături un partener recunoscut și experimentat. Suntem foarte bucuroși că am reușit să dezvoltăm o astfel de tehnologie vizionară, în ciuda faptului că suntem o companie mică, și că putem acum să o punem în practică. Acesta este însă doar începutul călătoriei noastre de descoperire”.
Compania speră să aducă pe piață cel puțin patru noi prototipuri în viitorul apropiat.
Automobilul Genepax H2O.
RăspundețiȘtergereÎn această direcţie, societatea comercială japoneză Genepax a dezvoltat un motor cu catalizator care permite transformarea unui vehicul de mici dimensiuni într-unul care funcţionează doar cu apă, mai exact cu gaz Brown (caz particular de HHO – gaz hidroxidic – în care predomină hidrogenul atomic în detrimentul celui molecular), gaz care poate fi obţinut prin diferite metode:
– prin utilizarea energiei electrice pentru disocierea moleculei de apă;
– prin folosirea anozilor „de sacrificiu”, realizaţi din metale rare şi scumpe care în contact cu apa se consumă în cadrul reacţiei chimice, eliberându-se în acest fel hidrogenul din apă;
– prin folosirea unui sistem pulsatoriu care disociază moleculele de apă (sistem pus în practică pentru prima dată de către Stanley Meyer). Genepax afirmă că nu foloseşte niciuna dintre metodele menționate aici.
Inginerii japonezi nu au explicat exact modul în care funcţionează motorul cu apă al automobilul Genepax H2O, dar au afirmat că au pus la punct un aliaj metalic care se comportă asemenea unui catalizator şi că acest aliaj elimină complet necesitatea folosirii energiei electrice din exterior! Sistemul combină reacţia chimică, presiunea osmotică şi o formă de cavitaţie care generează anumite fenomene pulsatorii. Elementul cheie al întregului proces este o invenţie denumită MEA (Membrane Electrode Assembly – ansamblu electrod-membrană). Se pare că este vorba despre o descoperire extraordinară, pentru că la final se obţine energie electrică într-un mod direct, prin crearea unei diferenţe de potenţial ce îşi are originea în însăşi caracteristica esenţială a gazului Brown generat de acest sistem: predominanţa hidrogenului în stare atomică, mai exact a ionilor pozitivi de hidrogen.
Descoperirea inginerilor firmei Genepax apare la prima vedere ca fiind o metodă „pasivă” de disociere şi recompunere a apei cu generarae de energie electrică. Autovehiculul Genepax H2O foloseşte un motor electric care este alimentat cu electricitatea generată prin metoda descrisă mai sus. Cu un singur litru de apă maşina poate funcţiona timp de o oră şi atinge o viteză de până la 80 km/h. Pentru că energia electrică este produsă chiar în timpul funcţionării autovehiculului, se elimină astfel inconvenientul major de a se încărca bateria timp de ore în şir, cum se petrece în cazul maşinilor electrice actuale.
La noi la tara avem de sute de ani masina cu apa si fin: caruta cu cai 😁
RăspundețiȘtergereDeci dle Dan aveti dintr-o suflare cateva exemple de bunătăți pe care n-o sa le vedem niciodată!! Vezi si povestea Fukushima!!!!
RăspundețiȘtergereSa fie clar pentru toata prostimea, asa zisa "masina cu apa" e de fapt masina cu hidrogen, ori tinut in rezervoare ori obtinut pe moment prin electroliza dintr-o baterie "onboard" - ceea ce e o tampenie crasa ca mergi si de 3x mai mult daca conectezi bateria direct la un motor electric decat daca produci hidrogen si pe urma il arzi intr-un motor termic care are un randament de max. 30%.
RăspundețiȘtergereIn ceea ce priveste hidrogenul, raportat la volumul necesar pentru stocare, densitatea energetica e de peste 10 ori mai mica decat a benzinei. Adica iti trebuie un rezervor de cel putin 10 ori mai mare decat ala de benzina ca sa poti face cu hidrogenul acelasi numar de km.
Si mai rau, costul de obtinere e si el de vreo 10 ori mai mare decat al benzinei.
Colac peste pupaza este si extrem de inflamabil si exploziv.
Asa ca daca mai auziti politicieni aberandu-se despre viitorul verde cu hidrogen sa-i scuipati intre ochi.
La fel de tragica e si situatia cu panourile solare, mult mai costisitoare decat energia nucleara si dificil de utilizat efectiv ceea ce produc cand produc daca produc, la mila naturii.
Dar ideea principala e sa se sparga cat mai multi bani si economia sa stea pe loc sau de ce nu, sa mearga cu spatele in timp ce baietii destepti fac bani cu energia cumparata la preturi negative si vanduta populatiei la preturi umflate. In privinta asta successul e desavarsit.