M-a întrebat la un moment dat cineva care e profitul producătorilor chinezi de mașini și, spre rușinea mea, n-am știut. Așa că am dat fuguța să văd despre ce e vorba în problemă.
2024 a fost un an greu pentru producătorii auto în general, iar anul curent e și mai greu. Toți s-au confruntat cu marje de profit în scădere cauzate de înrăutățirea piețelor, supraproducție s.a.m.d. Cu toate acestea, chinezii au compensat prin volume. BYD a avut un profit 5.6 mld. $, Geely de 2.26 mld. $, iar Seres Group 830 mln. $. Marjele au stat cam așa: BYD 6.4%, Geely 15.9%(!!!), iar Seres Group doar 4.10%.
Lipsește cineva din poză, mai precis Li Auto. Nu prea știe lumea despre ei, cu toate că văd că vor să intre și la noi cu produsele lor. Li Auto este prima companie producătoare de mașini electrice din China. Are așadar o istorie în spate. Și, cu toate că nu s-a dezvoltat atât de spectaculos precum concurenții săi, Li Auto are un drum extrem de interesant. Doar ca să vă las cu gura căscată, vă voi spune că anul trecut au avut o marjă de ... 20.5%, după ce în 2023 lucraseră cu o marjă de peste 22%. Când am citit rapoartele nu mi-a venit să cred. Așadar, sunt megaprofitabili. Ceea ce însă mi-a atras atenția este viziunea companiei.
Într-un memo intern, Li Auto și-a anunțat angajații că urmează să dezvolte două departamente: unul de „roboți spațiali”(nu e vorba de spațiul cosmic), iar celălalt de „roboți purtabili”. Explicația președintelui companiei este aceea că autovehiculele vor evolua de la mijloacele de transport ale perioadei industriale spre roboții spațiali ai erei AI. În cea ce privește dispozitivele purtabile, acestea se estimează că vor fi următorul boom, în dezvoltare sinergică cu AI-ul.
Pe scurt, vedem și la Li Auto, ceea ce vedem la toate companiile chinezești care acum ne lasă mască: în realitate ele nu sunt companii auto, ci tehnologice. Un fenomen pe care l-am mai explicat și care face ca producătorii de acolo să fie cu câțiva pași în fața celorlalți. Singura companie occidentală care are o viziune similară e Tesla. Restul, toți se îndreaptă spre groapă.
Ar fi interesant de vazut si ponderea in total vanzari a artificiilor cu vanzarea masinilor noi de catre dealeri (BYD) ca masini la mana a doua pentru cresterea artificiala a vanzarilor si accesarea subventiilor pe volum de la statul chinez. Au reusit sa scoata ceva profit si prin aceste inginerii fiscale dar se pare ca si-au cam blocat vanzarile.
RăspundețiȘtergereCe mai..., chinezii e prosti, e saraci, e mincinosi, e comunisti dom'le! Sa-i invatam noi sa faca afaceri.
ȘtergereAti pomenit de roboti spatiali si purtabili. Ce or mai fi si astia?
RăspundețiȘtergere"Singura companie occidentală care are o viziune similară e Tesla. Restul, toți se îndreaptă spre groapă. "
RăspundețiȘtergereFals. Eu si foarte multi oameni exact ca mine, intelegem extrem de bine ca o "masina" este o unealta si un consumabil, motiv pentru care achizitonam tot timpul masini cat mai simple si mai ieftine, nu smartfonuri pe roti.
Daca anumite companii refuza sa ne ofere ceea ce suntem dispusi sa platim din banii nostri si o ard "full retard", vom cumpara de la altele. Este o naivitate sa crezi ca un loc gol lasat pe o piata reala cu clienti cu buzunarul plin va ramane gol la infinit si nu va fi umplut de altcineva. Mercedes. Audi, Porsche, Volvo, etc tocmai au luat-o in barna grupa mare cu toata strategia si linia lor "full electric". Le-au tras-o clientii de mai ca au vazut falimentul cu ochii. Tot asa va fi si de acum inainte: cine are banul in buzunar intotdeauna decide pe ce anume il cheltuie.
Chinezii sunt niste mascarici in domeniul auto. Tot ce produc sunt briz-briz-uri sclipicioase si nefiabile. Sunt foarte multi prin vest care s-au ars, iar acum tipa si plang pe forumuri. Ultimii care s-au facut de cacao cu produsul lor "premium" sunt mascaricii de la Xiaomi, firma de technologie nu auto evident. Acesti nimeni voiau ca concureze si sa fure piata lui Porche, acum, este putin probabil ca vor mai exista pe aceasta piata. Documentati-va si singuri daca nu credeti.
Cat despre ciurucurile de unica folosinta ale lui Tesla..
LOL! Probabil nu ai aflat ca norvegienii nu le mai dau voie sa vanda masini fara butoane pe bord, doar cu tableta, lucru ce se va impune inclusiv de EuroNCAP din 2026. Ca sa nu mai vorbim despre megascandalul cu ciurucul ala de Cybertruck. double LOL!
Masinile elecrice sunt impinse de progresisti ca o limitare a autonomiei personale. Fara a elibera noi tehnologii (care cred ca exista de mult) sunt doar un produs neviabil dar impins pe linie politica....asta-i tot. Chinezii n-or fi prosti si saraci dar siguur sunt mincinosi ,hoti si (condusi de)comunisti
RăspundețiȘtergere