V-am vorbit dimineață despre racheta R37M care a rupt gura târgului, iar acum am aflat de o altă „nenorocire”, anume racheta aer-aer KS-172. Ca să înțelegeți de ce este surprinzătoare informația, vă voi spune că acest capitol era considerat închis pentru Rusia.
Racheta este derivată din proiectul rachetelor sol-aer 9M83 utilizate de sistemul antiaerian S-300 și se credea că proiectul nu a mai continuat din cauza lipsei finanțării. Doar că, iată-l apărut, repunând pe hartă avioanele MIG-31.
Există percepția greșită că avioanele de vânătoare „expiră” odată cu apariția unei noi generații, aserțiune despre care cei din domeniu știu că e falsă. Un avion poate fi revitalizat dacă-l dotezi cu armament și dacă-i schimbi anumite echipamente de la bord. Exact asta se întâmplă acum cu MIG-31.
Noua KS-172 are o rază de acțiune de 400 km, beneficiază de un sistem de ghidaj de ultimă generație și este gândită ca rachetă de precizie împotriva bombardierelor strategice și a navelor suport ale acestora.
Echivalentul american al acestei rachete este AIM-174B, care însă îi este net inferior la absolut toate capitolele.
După cum spuneam, industria militară rusă este într-o perioadă de lansări și integrări de noi arme fără precedent. Efectiv, de la o zi la alta ies noi arme care completează golurile cu variante mult superioare echivalentelor occidentale.
Avem asa:
RăspundețiȘtergereRachetă: RS-28 Sarmat (focos de 500-800 kilotone).
Rachetă: RS-24 "Yars" (focos de 500 kilotone).
Rachetă: X-101 (focos de 300 kilotone).
Rachetele balistice intercontinentale moderne (ICBM) și rachetele hipersonice rusesti, cum ar fi RS-28 Sarmat, RS-24 si X-101, reprezintă o amenințare serioasă chiar și pentru cele mai avansate sisteme de apărare antiaeriană și antirachetă, cum ar fi THAAD și Patriot. Pentru a înțelege de ce interceptarea acestor rachete este practic imposibilă, este necesar să se ia în considerare în detaliu caracteristicile lor tehnice, tacticile de utilizare, precum și limitările sistemelor moderne de apărare aeriană.
Viteza ICBM:
Rachetele balistice intercontinentale precum RS-28 Sarmat sau RS-24 Yars ating viteze de până la 24.000–27.000 km/h (Mach 20–22) în timpul fazei lor active de zbor. În acest moment, se află în afara atmosferei, unde marea majoritate a sistemelor moderne de apărare antirachetă nu poate funcționa eficient.Focoasele hipersonice pot atinge viteze de până la 27.000 km/h (Mach 25) și pot manevra atât în spațiul cosmic, cât și în atmosferă în timpul etapelor finale ale zborului. Acest lucru le face extrem de dificil de interceptat.
Limitări tehnice ale apărării antirachetă:
Sistemele THAAD și Patriot sunt concepute pentru a intercepta ținte la viteze de până la 2.000–3.000 m/s (aproximativ 7.200–10.800 km/h), care sunt de câteva ori mai mici decât viteza rachetelor hipersonice. În consecință, sistemele tradiționale de apărare antirachetă pur și simplu nu sunt capabile să urmărească și să lovească astfel de rachete de mare viteză.
În plus, rachetele hipersonice pot efectua manevre active în zbor, ceea ce creează dificultăți suplimentare în prezicerea traiectoriei lor și calcularea momentului optim de interceptare. Acest factor reduce dramatic probabilitatea utilizării cu succes chiar și a sistemelor de înaltă tehnologie, cum ar fi THAAD. Practic, ZERO.
Sa nu ne jucam cu ei, este cel mai potrivit lucru pe care il putem face astazi, pentru ca daca ii starnimnu mai ramane NIMIC.
RăspundețiȘtergere