Mă uit la ceea ce se întâmplă pe piața chineză și nu-mi vine să cred. BYD a scăzut prețurile agresiv. Cei de la Great Wall îi acuză de concurență neloială. Geely n-a mai stat pe gânduri și a micșorat prețurile tot agresiv. La fel și ceilalți producători care contează. Pur și simplu, e o concurență acerbă.
Motive sunt multe. Acum nu-mi vin însă în minte decât „esperții” Comisiei Europene care vorbeau despre cum guvernul chinez subvenționează „pe ascuns” producția de mașini electrice în China. Ia, mă, luați de-aici! Acum ce mai e? Tot guvernul i-a pus să-și scoată ochii între ei, să se vâneze cu „ia-o pe-a mea că e mai ieftină și mult mai bună decât a celorlalți”? Nu cumva voi sunteți atât de proști și impotenți încât nu mai înțelegeți nimic din lumea în care trăiți?
Ceea ce îmi este clar e că, dacă vreți o mașină în general și una chinezească în particular, se apropie momentul. Nu cred că veți mai putea lua mașini la prețurile actuale multă vreme de-acum înainte. Sau, poate cine știe?, nu intuiesc eu cât de mult se poate adânci războiul comercial. Oricum, ceea ce se întâmplă e de necrezut. Modelele entry-level au scăzut sub 10 000$, iar segmentul imdiat următor pare plafinat la 15 000$, ca-n vremurile pe care le-am uitat! De exemplu, Seal Hybrid - modelul din imagine - se vinde la sub 15 000 $, iar la capitolul performanțe vă spun sincer că Toyota se uită cu jind la el!
Ceea ce trebuie să înțelegeți este că BYD, de la un necunoscut, a ajuns un jucător global real, făcând practic totul de la zero. La ora actuală BYD vinde în Europa mai mult decât Tesla. Și e abia începutul.
Oricum, repet: dacă vreți o mașină, profitați de războiul comercial declanșat de chinezi. Sigur se vor alinia și ceilalți, altfel îi paște cimitirul!
Jale! Ne papã ca pe niste papanasi!
RăspundețiȘtergereMvai ce bine ,vor sãri unii!
RăspundețiȘtergereEu întreb iuropolis de ce nu produce asa ieftin,am importat mii de mii de cetãteni,,ingineri ,medici...".
Scuze de ,,animonim " acum am intrat pe sistem .Voi pune pe viitor nume ,doar un pic de rãbdare..
RăspundețiȘtergereExagerati putin, nu am vazut nicaieri byd seal sub 35000 de euro, daca puteti oferi si un link unde putem achizitiona la 15000 de euro va ofer eu masina gratis si in plus va mai dau si o papusa chinezeasca
RăspundețiȘtergereSerios acum, va dau o masina gratis daca imi spuneti de unde le pot achizitiona. As inlocui intrea mea flota de bolt de loganuri
RăspundețiȘtergereDin China se pot cumpara fara probleme, ai fost acolo?
Ștergerepreturile scrise in articol sunt ptr paita China. Ptr europa, e x3. Dar da, ptr producatorii auto europeni, vremurile sunt cat se poate de grele si mai urmeaza. Moment bun de a investi in actiunile chinezesti, byd a crescut cu 150% intr-un an
RăspundețiȘtergereVad ca https://www.byd.com/ro/configurator/seal-u-dm-i ii la 37000e
RăspundețiȘtergereAm condus o Tesla în Londra timp de 7 luni și am făcut vreo 15 mii de mile. O să regreți, chiar dacă o încarci acasă. Dacă ai o urgență și vrei să călătorești cu ea, o să te rupă la cost și timp pierdut. Întotdeauna întreabă de beneficii și dezavantaje. Plus, o să te iradiezi de o să te simți super obosit, de la țiuit în urechi, probleme cu somnul, etc. Cel puțin eu am avut toate astea.
RăspundețiȘtergereȘi în ce privește distanța parcursă cu o încărcare, depinde foarte mult de consumatori. Vara cu aerul pornit vei pierde 30%-40% și iarna la fel cu încălzirea. Iarna încă mai mult, pentru ca trebuie să mențină bateria în parametrii normali (°C). Toate astea cumulate și multe altele te vor costa mult mai mult decât benzina, plus sănătate mintală.
Radiația în mașină crește exponențial în zona capului și a picioarelor la accelerație peste 40-50 km/oră și tu devii un câmp de intersecție pentru toate acele câmpuri magnetice. Am testat Tesla, care se presupune ca e cea mai performantă mașină electrică. Tesla au confirmat ca sunt cobai.
Și să vezi cum e când ești undeva și ai nevoie să încarci repede și trebuie să aștepți câteva ore ca să prinzi un încărcător rapid. Să vezi ce cool e. Anul trecut în August erau cozi de 4-5 ore pe autostrăzi în UK ca să încarce mașinile. Și cat crezi ca era kw-ul? Foarte scump, +£1! Pe autostrăzi în Europa probabil kw-ul va ajunge și spre €2 euro la vară. Și cu mașina electrică dacă rămâi în pană, pa-pa să aduci combustibil cu bidonul. Trebuie să chemi rampa.
E mult de vorbit, dar nu lua niciodată sfaturi de la oameni care îți prezintă doar partea pozitivă. Oamenii preferă să exagereze beneficiile, în special cu mașinile electrice. Recomandarea mea e să o închiriezi pentru câteva luni să vezi cum e. Dacă ești convins de ea, mult succes. Dar nu pot spune decât ca niciun om nu are timp să acomodeze un autoturism. Trebuie să fie invers.
Plus, nu deții bateria niciodată. Nu vei putea să o vinzi dacă se întâmplă ceva cu mașina și vrei să o dai piesa cu piesa.
Hai ca m-am lungit prea mult...
Totul pe lumea asta are si părți bune si părți rele.
ȘtergereIn ce privește EV-urile, țepe au luat doar cei care le-au cumparat in necunostință de cauză. Pentru nevasta-mea, de ex., care o utilizează pentru deplasare preponderent urbană (drum la serviciu si inapoi, incarcare exclusiv acasă) este cea mai ok opțiune. Are 10.000 km in 2 ani. Costuri de intretinere si exploatare minime, defecte nimic. Ce-i drept, e un coteț de e-Up... Prea scump pentru ce dotari optionale are, dar totusi comparabil, ca pret de achizitie, cu alte modele din aceeasi clasa, dar motorizare clasica (motoare cu ardere interna).
"Are 10.000 km in 2 ani. Costuri de intretinere si exploatare minime, defecte nimic. Ce-i drept, e un coteț de e-Up... Prea scump pentru ce dotari optionale are"
ȘtergereFelicitari!
Prin propriul comentariu ai tinut mortis sa-ti dezvalui in vazul tuturor capacitatea ta precara, si a nevestiti, de a lua decizii financiare importante si IQ-ul extrem de scazut al amandurura:
"In ce privește EV-urile, ȚEPE AU LUAT DOAR CEI CARE LE-AU CUMPARAT IN NECUNOSTINȚĂ DE CAUZĂ"
Felicitări!
ȘtergereSunteți un important element social, cu un IQ extrem de ridicat și îngâmfat (desigur, lipsa unor cratime nu dovedește decât că ați lipsit la câteva lectii de limba română și nimic altceva), din moment ce v-ați dat seama că eu nu fac parte dintre cei care au luat țeapă cu EV-ul achiziționat.
Iar balivernele cu radiația din mașinile electrice ar trebui puse in contextul tehnologic actual, în care orice om "conectat" traieste intr-un mix de campuri EM, produse de sumedenia de emitatori care ne inconjoara.
Fix cele 20 de minute de condus zilnic un EV iti produc cancerul, nu stresul de la locul de munca si alimentatia kauflandiana, ce sa zic...
Tocmai am mers prin Constanta cu un autobuz BYD si dupa vreo 1 an de folosire turuie ca dracu o volanta in motor. Or fi ieftine dar cred ca nici fiabile nu sint.
RăspundețiȘtergereE aberant ceea ce spui. Dacă e de un an, ar trebui să fie în garanție. Dacă e în garanție de ce nu-l repară? În ceea ce privește fiabilitatea, eu zic să te mai gândești și să pui în balanță garanțiile pe care le oferă!
ȘtergereDar ceva reprezentanțe, ateliere de reparatii autorizate de Producator, lanturi de furnizare piese de schimb există? Sau se repara... on-line? Ori vine tehnicianu' chinez acasa la mine să mi-o repare? Eventual cu vreo soluție de asigurare a mobilității până ajung piesele de schimb...
RăspundețiȘtergereLa BYD ai rețea națională de prezență & service, garanție 6 ani la mașină și 8 ani la baterie. MG-ul îți dă garanție și asistență rutieră gratuită timp de 7 ani(adică dacă te lasă mașina pe undeva, doar dai telefon și-ți duc mașina la cel mai apropiat service, iar tu ai mașină de schimb). Nu înțeleg ce ți-ai dori mai mult! Sau e mai OK garanția de 2 ani de la VW?
ȘtergereDe-aia am intrebat de retele de service chinezesti, ca nu stiu... Dar daca zici ca exista in Romania, good for them! O sa caut si eu prin apropiere vreun dealer MG. Mersi.
ȘtergereP.S. La VW ai 4 ani in Romania. Numai pana la 120,000 km. Si tot asa cu asigurarea mobilitatii in caz de pana. Am VW si stiu. Dar, intr-adevar, contra unor scoruri de achizitie a masinii noi cam nesimtite...
ȘtergerePoate iti faci timp pentru un articol de analiza referitor la inovatia, fiabilitatea, productia si piata auto actuala. Asa cum o vezi tu la nivel global, european si national. Cam care ar fi producatorii sau brandurile pe care clientii merita sa dea banii, ce caracteristici sau tehnologii anume le face dezirabile si cam care anume crezi tu ca va fi viitorul pietei auto pe termen scurt pana in 2030 si pe termen mediu dupa 2030.
RăspundețiȘtergereNu de altceva, dar sunt branduri/producatori de care a ramas doar mitul, cum ar fi Renault sau tot grupul VW, sau altii care se bazeaza pe o asa zisa fiabilitate istorica si un raport pret calitate optim, dar in realitate se duc la fund cu viteza pietroiului din ambele puncte de vedere, asa cum sunt Nissan, Honda si chiar Toyota ce in ultimii 5 ani a devenit o bataie de joc la supra-pret Made in Turkey.
Referitor la brandurile chinezesti... Vad ca apar din ce in ce mai multe atat pe piata europeana cat si pe cea romaneasca. MG, BYD, Geely, Leap, etc. Nu stiu ce sa zic la momentul actual. Chiar daca VW sunt intesate de tehnologie SAIC Motor ce produce MG si toata productia VW in China, de Toyotele hybrid a ramas doar caroseria si interiorul ca au renuntat la tehnologia proprie pentru cea BYD, Mercedesurile ce in trecut erau niste Renaulturi cu sigla Mercedes, acum sunt Geely cu sigla Mercedes, etc consider ca pentru oamenii simplii ar mai trebui sa treaca cativa ani pana se aseaza lucrurile cu logistica depozitelor si a pieselor de schimb chinezilor si se demonstreaza fiabilitatea reala a masinilor. Una este sa-ti cumperi o singura masina si sa depinzi de ea, alta este sa-ti cumperi pe firma una, mai multe sau chiar flota.
Consider ca pentru oamenii simplii cu resurse si nevoi reduse, la pret mic, modelele entry si mid level de la Dacia si Suzuki raman o optiune de baza, iar pentru ceva mai multi bani coreenii de la Kia si Hyundai plus cei de la KGM-SsangYong sunt foarte bune si demne de luat in seama. Cel putin pentru moment.
Faina trecerea in revista. Insa sfatul e departe de fundamentul real.
RăspundețiȘtergere